Προ-προνηπιακό τμήμα (3,5 – 4,5 ετών)

Στο τμήμα του προ-προνηπίου συναντούμε τις ηλικίες των 3-4 ετών. Είναι η εποχή όπου αναπτύσσεται σε βάθος η κοινωνικότητα, δημιουργούνται οι πρώτες σταθερές φιλίες και τα παιδιά αυτονομημένα πλέον από τις προσωπικές τους ανάγκες εισέρχονται σε ένα πλαίσιο σχολικής ζωής.

Τα παιδιά του προ-προνηπίου καλούνται πλέον να γνωρίσουν καλύτερα τον κόσμο που τα περιβάλλει, λαμβάνουν γνώσεις τόσο για το Φυσικό Περιβάλλον (ο κόσμος των ζώων, των φυτών, το σώμα μας, υγιεινή διατροφή κ.α.) όσο και για την Κοινωνική Ζωή (οικογένεια, επαγγέλματα, θρησκευτική ζωή, γιορτές, φυλές κ.α.

Στόχοι

Η κοινωνικοσυναισθηματική εξέλιξη του νηπίου, με τη βοήθεια του ομαδικού παιχνιδιού και των ομαδικών δραστηριοτήτων. Να μάθουν να παίζουν παράλληλα και να συνεργάζονται. Να σέβονται και να τακτοποιούν τα υλικά στο τέλος του παιχνιδιού, να επιβραβεύουμε τις προσπάθειες του παιδιού.

  • Να ανακαλύψει τις κινητικές δυνατότητές του και να τις εξασκήσει κατακτώντας το χώρο. Να αποκτήσει άνεση και σιγουριά στη κίνηση. Να μάθει να ελέγχει και να σταματά την κίνηση, να εφευρίσκει νέους τρόπους κίνησης.
  • Να κατακτήσει απλές μαθηματικές έννοιες του χώρου όπως, μέσα-έξω, πάνω- κάτω, κτλ..Να σκαρφαλώνει, να πηδάει κτλ..
  • Η νοητική εξέλιξη του νηπίου, μέσω γλωσσικώνκαι άλλων δραστηριοτήτων αλληλεπίδρασης με το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον
  • Να εκφράζεται με το λόγο, να πει τα συναισθήματά του, να εμπλουτίσει το λεξιλόγιο με ρήματα, αντωνυμίες, επίθετα, να κάνει όλο και μεγαλύτερες σωστές συντακτικά προτάσεις. Να μάθει να προσέχει τη διήγηση ενός παραμυθιού κτλ, για 3-4 λεπτά.
  • Να μάθουν σταδιακά μέσω της ανάπτυξης της λεπτής κινητικότηταςνα κρατούν σωστά τα υλικά γραφής (μαρκαδόρους, κηρομπογιέςκτλ) και κάθε υλικό για το φαγητό (κουτάλι, πιρούνι κτλ.)
  • Να μάθει να αυτοεξυπηρετείται (να τρώει χωρίς να λερώνεται πολύ, να πλένεται χωρίς να βρέχεται πολύ, να πλένει κα να συμμαζεύει τα υλικά που χρησιμοποιεί, να βγάζει και να βάζει μερικά ρούχα μόνο του, να χρησιμοποιεί το πιρούνι, να πλένει τα χέρια και το πρόσωπο)
  • Να μάθουν να κάνουν μικρά πειράματα, να βγάζουν συμπεράσματα, να ανατρέχουν σε βιβλία γνώσεων για να λύσουν διάφορες απορίες τους.

Κάθε εβδομάδα επιλέγεται μια θεματική ενότητα και προσεγγίζεται μέσα από :

  • Ζωγραφική, χειροτεχνίες, πηλό
  • Θεατρικό παιχνίδι, κουκλοθέατρο, θεατρικές παραστάσεις
  • Ψυχοκινητικά παιχνίδια στην αυλή και το παιδότοπο
  • Παιδική λογοτεχνία
  • Προγράμματα τέχνης
  • μαθηματικές και γραφικές ασκήσεις
  • ….και φυσικά ελεύθερο παιχνίδι στην αυλή και το παιδότοπο

Μαθήματα που εμπλουτίζουν το πρόγραμμα

  • Αθλοπαιδιές (mini τένις, mini μπάσκετ, ενόργανη γυμναστική)
  • Εκπαιδευτικές επισκέψεις
  • Δανειστική Βιβλιοθήκη

Οι δραστηριότητες αυτές πραγματοποιούνται από συνεργάτες μας ειδικούς στην προσχολική ηλικία και εμπλουτίζουν το καθημερινό εκπαιδευτικό πρόγραμμα οδηγώντας τους μικρούς μαθητές σε βιωματικές και δημιουργικές διαδρομές, με βασική γλώσσα επικοινωνίας, το παιχνίδι.