Νηπιαγωγείο

Αναδυόμενη γραφή – ανάγνωση

Το νηπιαγωγείο αποτελεί το σημαντικότερη περίοδος της σχολικής ζωής ενός παιδιού καθώς αποτελεί ένα μεταβατικό στάδιο προς την επόμενη σχολική βαθμίδα εκπαίδευσης, το Δημοτικό!

Πρόκειται για τη χρονιά που δινουμεεμφαση στη γνωστική αναπτυξη του παιδιού περισσοτερο από τις άλλες ηλικίες,

Στο Νηπιαγωγείο χρησιμοποιούμε  τα projects. Είναι η παιδαγωγική μέθοδος που ενδείκνυται γι’ αυτή την ηλικία, αφού επιτρέπει στο παιδί να συμμετέχει ενεργά και να γίνεται ο «πρωταγωνιστής» στη μαθησιακή διαδικασία,   προτείνει, συζητά και συμπεραίνει

Τα παιδιά με παιγνιώδη τρόπο και με την υποστήριξη των Νηπιαγωγών τους, αρχίζουν να αποτυπώνουν στο χαρτί τα ακούσματα και τις λέξεις που τους είναι γνωστές μέσα από το καθημερινό τους πρόγραμμα (π.χ. το όνομά τους, το όνομα της δασκάλας, του φίλου τους, τις ημέρες, τις ετικέτες στις γωνιές της τάξης και άλλα πολλά). Έτσι ξεκινά ένα μεγάλο ταξίδι που οι παιδαγωγοί ονομάζουν«αναδυόμενη γραφή»

Οι δραστηριότητες που βοηθούν και υποστηρίζουν τη μαθησιακή διδασκαλία είναι:

  •  Ζωγραφική, χειροτεχνίες, γλυπτική
  • μαθηματικές και γραφικές ασκήσεις
  •  Θεατρικό παιχνίδι, κουκλοθέατρο, θεατρικές παραστάσεις
  • Επαφή με τον υπολογιστή της τάξης (ως εργαλείο εύρεσης πληροφοριών)
  • Παιδική λογοτεχνία – προγράμματα φιλαναγνωσίας
  • Προγράμματα τέχνης (επαφή με το έργο  γνωστών ζωγράφων και ποιητών)
  • Μουσειακή αγωγή
  • Προσέγγιση φυσικών εννοιών μέσω πειραμάτων
  • Ψυχοκινητικά παιχνίδια στην αυλή και το παιδότοπο
  • ….και φυσικά ελεύθερο παιχνίδι στην αυλή και το παιδότοπο

Μαθήματα που εμπλουτίζουν το πρόγραμμα

  • Εκδρομές – περίπατοι (μουσεία, επαγγελματικοί χώροι, περιπάτους στη φυση κ.α.
  •  Αθλοπαιδιές (mini τένις, mini μπάσκετ, ενόργανη γυμναστική)
  • Μπαλέτο – χορός
  • Εισαγωγή στην αγγλική γλώσσα, μέσω θεατρικού παιχνιδιού
  • Δανειστική Βιβλιοθήκη

 

Εκπαιδευτικές επισκέψεις

Στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος και σαν προέκταση της βιωματικής μάθησης, οι μαθητές πραγματοποιούν εκπαιδευτικές επισκέψεις σε μουσεία, πολιτιστικούς χώρους, περιπάτους στη φύση κ.α. με τη συνοδεία των νηπιαγωγών και των υπευθύνων του σχολείου.
Η δύναμη της εικόνας και η απόκτηση παραστάσεων έρχεται να κάνει τη μάθηση μια ευχάριστη δραστηριότητα.